Door coronacrisis moeite om naschoolse activiteit voor je kind te betalen?

Er is een speciale regeling voor Amsterdamse ondernemers die last hebben van een inkomensdaling vanwege covid-19. Deze regeling is  alleen bestemd voor ouders die door de coronacrisis het lesgeld van hun kind voor een naschoolse creatieve activiteit niet (meer) kunnen betalen. Het kind is tussen de 2 en 18 jaar oud. Die ouders kunnen bijvoorbeeld  zzp’er of zelfstandige ondernemer zijn maar er zijn vast ook ouders die bijv. oproepkracht waren of in hun proeftijd zijn ontslagen wegens de…
Lees meer

Regels van het derde steunpakket voor zzp’ers zijn bekend

Vanwege de economische gevolgen van het coronavirus kunnen ondernemers een aanvraag doen om in aanmerking te komen voor uitzonderlijke financiële steun van het kabinet. De nieuwe regels voor het derde steunpakket zijn inmiddels bekend. Zo is er voor de Tozo een regel bijgekomen; de toets op de beschikbare geldmiddelen. Deze toets houdt in dat als je meer dan € 46.520 aan beschikbare geldmiddelen (zoals contant geld, bank- en spaarsaldi en aandelen, obligaties en opties e.d.) hebt, je niet…
Lees meer

Gemeente Amsterdam helpt zzp’ers met schulden

U bent zzp’er en u zit momenteel in zwaar financieel vaarwater? Amsterdam roept zelfstandigen met geldproblemen op zich te melden voor hulp. Ruim 80.000 Amsterdammers zijn afhankelijk van hun inkomsten als zelfstandige. Door de coronacrisis kwam een flink aantal zzp’ers en andere ondernemers in de financiële problemen. Heeft u schulden, dan is het lastig om daar weer bovenop te komen. Amsterdam wil graag helpen. U kunt zich bij ons melden. Hoe eerder u dat doet, hoe eerder…
Lees meer

Noodplan voor zzp-sector Amsterdam

Amsterdam moet in actie komen voor haar tachtigduizend zzp’ers. Dat vinden raadsleden Hülya Kat en Yassmine el Ksaihi samen met commissielid uit West Sarah Berckenkamp. Zij komen daarom met tien voorstellen voor de zzp branche waaronder het extra inzetten van zzp’ers bij de gemeente, het niet terugtrekken van steunmaatregelen bij het halen van extra omzet en de gemeente moet in gesprek met de verschillende branches in de stad zzp’ers snel aan een baan te helpen.…
Lees meer

5 Tips om succesvol te bouwen aan je netwerk

Onlangs werd ik via LinkedIn benaderd door een kennis uit mijn zakelijk netwerk. Ze was voor zichzelf begonnen als Online Marketeer. Na een aantal jaren loondienst had ze de stoute schoenen aangetrokken en wilde zich nu gaan richten op een niche markt, waarbinnen ze veel ervaring had opgedaan. “Of ik een keer met haar wilde afspreken, wellicht zou ze op termijn iets voor ons bedrijf kunnen betekenen”. Ik vond het wel leuk, wilde haar graag…
Lees meer

Telefonisch afspraken maken

Start met een goede openingszin Iedereen is druk en mensen hebben weinig tijd. Dat maakt het lastig om telefonisch afspraken te maken met mensen of bedrijven die je niet kent. Het verkopen van een afspraak Telefonisch afspraken maken bij bedrijven en organisaties die je niet kent, is koude acquisitie. Zij weten niet dat je gaat bellen en ze kennen jouw bedrijf (vaak) niet. Afspraken maken is een deel van het verkoopproces. Je ‘verkoopt’ namelijk de…
Lees meer

Hoe een lokaal zzp-netwerk je op weg helpt

Van ‘niet helemaal weten hoe te beginnen’ naar een drukbezet zzp’er met functies in het bestuur van verschillende (lokale) zzp-verenigingen én een finaleplek bij de FOTY-awards. Het ondernemersverhaal van Natasja Huisman laat zien hoe belangrijk een lokaal netwerk is. “Je wordt pas groot als je klein durft te beginnen.” Als zelfstandig mediator is Huisman gespecialiseerd in conflictbemiddeling: van conflictcoaching tot het bemiddelen van echtscheidingen. “In het begin dacht ik: ‘ik kan elk conflict aan, kom maar…
Lees meer

Als de klant vertelt dat je te duur bent is dat een smoesje

Je hebt je best gedaan. Een goed gesprek gevoerd bij de klant. Een uitgebreide offerte in elkaar gezet en naar de klant gestuurd. Je verwachtingen zijn hooggespannen. Gaat de klant er voor? Dan krijg je een mailtje: De klant kiest niet voor jouw offerte: je bent te duur. Mij overkwam het regelmatig. Wat een afknapper. Ik werd daar boos of onzeker van. Zo hoog was mijn tarief niet. Die klanten willen altijd het onderste uit…
Lees meer

Waarom gaat de klant voor jou kiezen?

Door je te verdiepen in wat er achter de vraag ligt van de klant, de behoefte, kun je beter achterhalen wat jouw klant nu doet om in die behoefte te voorzien. Dan kom je er achter dat jouw concurrentie mogelijk iets heel anders doet dan jij. Wat is de echte ‘pijn’ van jouw klant? En wat doet hij nu om dat op te lossen? Ga in gesprek en vraag ernaar. Heel simpel eigenlijk! Tip 1:…
Lees meer

Wat breng je bij jouw klant teweeg?

Als je inzicht hebt in je kracht en talenten, en jij je focus daarnaar verlegt, zal je merken dat dit al direct energie geeft. Maar om richting te gaan geven aan al je inspanningen, moet je erachter komen wat je voor je toekomstige klanten echt wil gaan betekenen. Ook al ben je nog zo goed in wat je doet, de klant wil weten waar jij het verschil gaat maken, ten opzichte van de alternatieven die…
Lees meer